Juegos de poker de cartas.

  1. Kasyno Sopot Online: La popularidad de los juegos de espadas ha aumentado día a día y no en los casinos en línea, sino también en la industria móvil.
  2. Automat Do Gier Flying Pigs Gra Za Darmo Bez Rejestracji - Lucky New Year es un juego de tragamonedas bastante decente que ofrece a sus apostadores una buena variedad de apuestas para elegir y un RTP justo del 96%.
  3. Pocketwin Casino Casino Bonus Bez Depozytu 2025: Los jugadores ahorrativos pueden gastar una pequeña cantidad en un modelo recién lanzado en dichos establecimientos casino landerneau para tener una idea de la máquina antes de ir a un salón real.

Juego dela ruleta online.

Slot Jewels Quest 2 By Slotmill Demo Free Play
Para retirar el dinero, debe superar los requisitos de apuesta con un bono de 40x.
Slot Super Wild 27 By Egt Demo Free Play
Límite de retiro es de 10,000 por mes.
Con eso en mente, este artículo lo pulirá con algunos consejos y trucos simples sobre cómo mantenerse seguro mientras juega en el dispositivo móvil..

Cuales son las jugadas mas altas del poker.

Automat Do Gier Tally Ho Gra Za Darmo Bez Rejestracji
Con la tragamonedas de video inspirada en Bruce Lee, presenta un fondo de estilo Kung-Fu con varias armas y símbolos de estilo Kung-Fu, así como un símbolo de yin y yang.
Automaty Hazardowe Poznań
El casino que acumuló la puntuación acumulada más alta se clasificó como el mejor casino en línea.
Spinzwin Casino Casino Bonus Bez Depozytu 2025

literatura faktu,  varia okołoliteracka

Warszawa, XVII-wieczny „Gościniec” Adama Jarzębskiego i rekonstrukcje Tomasza Kulsa

Józef Ignacy Kraszewski w XIX wieku pisał w „Kopciuszku” o Warszawie tak: „Poczciwa Warszawa jest często dobroduszna i łatwowierna, choć oba te przymioty drogo opłaca”, a nie był przecież świadkiem większości historycznych i politycznych katastrof (a czasem po prostu zmian), które dotknęły miasto. Pożary, przebudowy, szwedzki potop, powstania narodowe, wojny światowe, powstanie w getcie, powstanie warszawskie i inne mniejsze lub większe wydarzenia lub procesy, które zmieniały, dekonstruowały, a w dalszej perspektywie także kształtowały tkankę miasta – zarówno architektoniczną, jak i urbanistyczną jej warstwę. Trudno zajrzeć dziś za kurtynę historii i odtworzyć wygląd miasta z przeszłości. Ale na szczęście mamy specjalistów i pasjonatów, którzy uchylają jej rąbka. Mamy też wydawnictwa, które decydują się pokazać wyniki ich prac szerszej publiczności. Przedstawiam Państwu zatem wnikliwą i pięknie wydaną pracę Tomasza Kulsa, architekta i rekonstruktora architektonicznego (termin nie do końca oficjalny, ale adekwatny) – „Warszawa szlakiem „Gościńca” Adama Jarzębskiego. Rekonstrukcja miasta z roku 1643 w 25 obrazach”.

Publikacja to zbiór dobrze napisanych i popartych znakomitymi dowodami (w postaci źródeł i opracowań historycznych), tekstów na temat architektury i urbanistyki XVII-wiecznej, a więc dosłownie i w przenośni – przedpotopowej – Warszawy. Całość wzbogacona została profesjonalnymi, pieczołowicie przygotowanymi przez długie miesiące, prawdopodobnymi rekonstrukcjami co ciekawszych zabytków i miejsc miasta. Ich dobór warunkowany był treścią „Gościńca”, wierszowanego przewodnika po Warszawie autorstwa Adama Jarzębskiego – nadwornego muzyka i kronikarza króla Władysława IV.

Koncepcja książki Tomasza Kulsa opiera się niezmiernie ciekawym, ale też jak się domyślam, czasochłonnym i wyczerpującym pomyśle odtworzenia wizerunku miasta, którego niemal nie da się odtworzyć. Ze strzępków danych, które kryją biblioteki, archiwa i galerie, a więc książek, archiwalnych map, obrazów, rycin, planów i rzutów budowli, a także fotografii, autor na nowo odkrywa przed czytelnikiem Warszawę z czasu tuż przed tym, gdy Szwedzi zamienili ją w kupę gruzu. Gruzu, który do dziś, od czasu do czasu, ujawniają obniżone latem wody Wisły.

Zamieszczone w książce modele poszczególnych fragmentów miasta powstawały podczas wieloetapowego procesu – począwszy od przeanalizowania historycznej ikonografii i źródeł pisanych, poprzez ustalenie chronologii zmian architektonicznych obiektów, wykonanie rekonstrukcji, modelowanie 3D aż po teksturowanie modelu (nadanie mu kolorów, tekstury, detali) i tzw. proces postprodukcji (ręcznych poprawek szczegółów). W gotowej książce czytelnik znajdzie więc głównie efekt końcowy tych prac, ale także bogaty materiał historyczny – ryciny, reprodukcje obrazów, mapy, plany, rzuty, fotografie, fragmenty „Gościńca” i wiele innych skarbów. Jedynymi elementami tej pięknie wydanej publikacji, które godzą w moje poczucie estetyki, są „doklejane” czasem do modeli postacie ludzkie, czasem zwierzęta, pojazdy. Moim zdaniem odbierają przedstawieniom naturalności. Ale może to tylko mój niezbyt przychylny stosunek do XVII wieku z całym dobrodziejstwem (przekleństwem?) jego inwentarza…

Jako historyczka i niedoszła warsawianistka z niedokończonym doktoratem, jestem naprawdę zachwycona możliwością zajrzenia pod płaszcz aż tak dawnej stolicy. I choć w historii Polski wiek XVII – z całym swoim chaosem, rubasznością, sarmatyzmem i wojnami – mógłby dla mnie nie istnieć (to trochę takie stulecie niekończącego się roku 2020), to cieszę się możliwością uchylenia tych zamkniętych do tej pory drzwi. Na księgarnianych i bibliotecznych półkach znajdziemy mnóstwo albumów poświęconych Warszawie, ale głównie są to publikacje o mieście XIX lub XX-wiecznym. Drobiazgowo opracowana i pięknie wydana przez Skarpę Warszawską publikacja Tomasza Kulsa udostępnia tę, nietajemną przecież, wiedzę szerszemu niż naukowe i specjalistyczne gronu odbiorców.

Dodatkowe informacje:

Wywiad z autorem: https://www.skarpawarszawska.pl/aktualnosci/jestem-chyba-prekursorem-wywiad-z-tomaszem-kulsem,188.html

„Gościniec” Jarzębowskiego w zbiorach Biblioteki Narodowej: https://polona.pl/item/adama-jarzebskiego-gosciniec-albo-opisanie-warszawy-1643-r,OTY3ODE4NTU/12/#info:metadata 

Tomasz Kuls, „Warszawa szlakiem „Gościńca” Adama Jarzębskiego. Rekonstrukcja miasta z Roku 1643 w 25 obrazach”

Wydawnictwo Skarpa Warszawska

Liczba stron: 200

Ocena: 5,5/6

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *